Huis van de Metallurgie en Industrie van Luik

Laat je verrassen door ons onbekend en onbemind erfgoed. Beleef de fascinerende wereld van een oude Waalse smederij. Ontdek een indrukwekkende stoommachine en reis door 4 eeuwen industriële avonturen

Beleef een meeslepende ervaring in een oude Waalse smederij rond een 17e-eeuwse hoogoven. Ontdek de geheimen van het Waalse ijzer in een voormalige ijzerfabriek.
Het museum bundelt een rijk en soms onvermoed erfgoed: met motoren, zeldzame documenten, schaalmodellen en ongewone voorwerpen verken je sleutelmomenten in de geschiedenis van de technologie en de metamorfose van de Luikse industrie.
Laat je verrassen door een indrukwekkende stoommachine; beleef de geschiedenis van energie; ontmoet Philomène (een Luikse botteresse), Dony (grondlegger van de zinkindustrie op wereldschaal) en John Cockerill (spelbepaler van de industriële revolutie).

Ga gratis met de museumpas
244 Belgische musea in 1 pas

01/04 > 31/10 :
di - vr: 9:00 > 17:00
za - zo: 14:00 > 18:00

01/11 > 31/03 :
di - vr: 9:00 > 17:00

Gesloten op maandag en feestdagen

Boulevard Raymond Poincaré 17
4020 Liège
info@mmil.be

Faciliteiten

• Shop
  • Café

NMBS Luik-Guillemins

Tentoonstellingen in dit museum

Er zijn momenteel geen tentoonstellingen in dit museum.