Expositie Nature Reveals
© S v R

Expositie Nature Reveals (viltkunst en natureprints)

Arboretum Kalmthout

"Nature Reveals", is een unieke samensmelting van viltkunst en natureprints, beide geïnspireerd door de rijkdom van de natuur. Deze tentoonstelling brengt twee getalenteerde kunstenaars samen die elk op hun eigen manier de schoonheid en kracht van de natuur vastleggen.

De viltkunst van Mirjam Withaar verbeeldt de wonderlijke vormen van bladeren, korstmossen en andere natuurlijke elementen. Elk stuk is met de hand vervaardigd, waarbij de zachte texturen van vilt subtiel de complexiteit van structuren nabootsen.

De organische vormen weerspiegelen de delicate balans van leven en groei, zoals die in de natuur te vinden is.

Sarah van Rossem laat de natuur zichzelf afdrukken. Met een verfijnde techniek van natureprints worden planten in verschillende lagen op papier gedrukt, waardoor elk detail, van nerven tot kleinste (im)perfecties, wordt vastgelegd. Deze afdrukken zijn meer dan een visuele weergave; ze zijn een eerbetoon aan de natuur in haar puurste vorm.

In de serene omgeving van Arboretum Kalmthout komen kunst en natuur harmonieus samen. De expositie "Nature Reveals" nodigt bezoekers uit om met nieuwe ogen naar de flora te kijken en te ontdekken hoe de natuur ons voortdurend inspireert.

Goedgekeurd door kinderen

"Elk seizoen opnieuw een plezier! De zoektochten zijn altijd fantastisch, maar onze favoriet blijft toch vooral de vlindertuin."
Hoe wordt een museum goedgekeurd? >

tot en met

Heuvel 8