Affiche exposition "De la Terre aux Étoiles"
© Espaces, Tourisme & Culture ASBL

Van de Aarde tot de Sterren

Abdij van Stavelot

Aardobservatie, medische en technologische onderzoeken, telecommunicatie, meteorologie, uitzonderlijke ontdekkingen … de ruimte is meer dan ooit een belangrijke kwestie voor onze samenleving !

Van de Aarde tot de Sterren is een samenwerking tussen Abdij van Stavelot, Cité de l’Espace in Toulouse (F) en Eurospace Center in Transinne (B). Een tentoonstelling ingericht rond vijf thematische rondleidingen (De Aarde observeren, Naar de Ruimte gaan, In de Ruimte leven, Het Zonnestelsel verkennen, Het Universum ontdekken) inclusief echte en ongeziene ruimtevoorwerpen, films, fascinerende beelden en bijzondere belevingsruimtes.

Een focus op ruimteverkenning in België zal de verschillende Belgische actoren die op dit gebied betrokken zijn (astronauten, wetenschappers, bedrijven) in de kijker zetten. België is de 5de mondiale donor voor het Europese Ruimteagentschap (ESA).

maandag tot en met zondag

Cour de l’Abbaye 1
4970 Stavelot