Cécile Miguel
© © Raymond Saublains

Cécile Miguel, du côté de l’ombre méditante

Museum van Klein Formaat van Hedendaagse Kunst

De tentoonstelling “Cécile Miguel, du côté de l'ombre méditante” maakt deel uit van een breder project, aangezien ze overlapt met de tentoonstelling “Cécile Miguel. Au creux des apparences”, die te zien zal zijn in het Musée de la Boverie in Luik. De twee tentoonstellingen vullen elkaar aan, met de grote schilderijen op hout in Luik en de tekeningen op papier in Nismes. Onze tentoonstelling richt zich onder andere op het Miguelliaanse beeld bij uitstek: de pezige figuren. De selectie van de werken werd opgesteld door ons team met de hulp van Yves Namur, een vriend van Cécile Miguel, en zijn partner Béatrice Libert. Beiden brengen het vergeten werk van de kunstenaar weer tot leven.

Bezoek vanaf 31 augustus ook de 22e editie van de internationale biënnale “Petit Format de Papier”, georganiseerd door het museum en gepresenteerd in het Centre Culturel Action Sud.

tot en met

6, rue Bassidaine