Joris Van de Moortel, Mijn hoofd is een zieke vulkaan, 2021
© © Joris Van de Moortel

Joris Van de Moortel: HELL ON EARTH, in search of PUR, NUR and FUR

S.M.A.K.

Moderne alchemist Joris Van de Moortel verlegt de grenzen van zijn spectrum met een nieuwe solotentoonstelling. In S.M.A.K. ontvouwt zich een ware ontdekkingsreis.

Al meer dan 15 jaar bouwt Van de Moortel (°1983) aan een multidisciplinair oeuvre dat grenzen overschrijdt en conventies tart. Zijn atelier is als een laboratorium van de verbeelding, waar hij als een moderne alchemist experimenteert met materialen en ideeën. Terwijl de traditionele alchemist op zoek ging naar eeuwig leven en goud, lijkt Van de Moortel te streven naar een andere schat: een weg doorheen de chaos van een snel veranderende wereld. Tegelijkertijd blijft hij trouw aan de essentie van kunst, kennis en verbeelding.

tot en met

jan hoetplein, 1