Vogelschrik van het museum in het schilderij, Roger Raveel, 1978
© Roger Raveel Museum

9e Biënnale van de Schilderkunst. Vogelschrik van het museum

Roger Raveel Museum

Deze zomer bundelen drie musea, Museum Dhondt-Dhaenens, het Roger Raveel Museum en het Museum van Deinze en de Leiestreek, voor de 9e keer de krachten tijdens de Biënnale van de Schilderkunst. Van 30 juni tot 6 oktober 2024 kunnen bezoekers drie unieke tentoonstellingen ontdekken die de rijke artistieke traditie van de regio verbinden met hedendaagse perspectieven.

Ter ere van het 25-jarig bestaan van het Roger Raveel Museum staat tijdens de expo Vogelschrik van het museum meer dan ooit de legacy van de iconische Belgische kunstenaar Roger Raveel centraal. Tien hedendaagse kunstenaars worden uitgenodigd om in gesprek te gaan met Raveels oeuvre, zijn leven, zijn museum en zijn dorp, elk vanuit hun eigen interesses en praktijken. Zo goed als alle ingrepen zijn nieuwe creaties die zich nestelen in, tussen en rondom de expo Roger Raveel. De essentie. De raamtentoonstelling, die op 23 maart van start ging, zal op die manier doorheen de maanden evolueren, transformeren en geactiveerd worden door de uitgenodigde kunstenaars.

Deelnemende kunstenaars: Kasper De Vos, Maud Gourdon, Sophie Nys, Marina Pinsky, Juan Pablo Plazas, Leander Schönweger, Yue Yuan, Filip Van Dingenen & David Shongo, Ken Verhoeven.

Curator: Melanie Deboutte

Opening: zondag 30 juni 2024, 11u-17u

Met het combiticket (€20 of reductietarief*) kan je terecht in de drie musea.

*Een overzicht van alle reductietarieven vind je op de website. www.biennalevandeschilderkunst.be

zondag tot en met zondag

Open op:

• Dinsdag van 11:00 tot 17:00